BTS Global ARMY 3. Dönem Üyeliği Resmi Ürünleri – JHope “Çantamdakiler” Mayıs 2016


BANGTAN’ın 3. Dönem Global Fan Üyeliği yapanlara verdiği official goodslardaki “In My Bag” bölümü~
Bu kısımda JHope, o kocaman çantalarında ne tarz kıymetli eşyalarını taşıdığını tek tek açıklıyor~^^
Yardımları için Hayal Ege’ye çok teşekkürler.

~

tumblr_o7w9qwZSwi1ut1pogo1_500

1. Şapka. Saçlarım zamanla komik hale geldiğinde kullanmak için bir şapka. Swag tarzım kıymetlidir.

2. Telefon şarj aleti. Çünkü telefonumun şarjı kıymetlidir.

3. Iphone kulaklık. Müzik tutkum kıymetlidir.

4. Dudak kremi. Dudaklarım kıymetlidir. (Innisfree canola honey lip butter)

5. Peçete. İnsanların başına ne geleceğini bilemezsiniz. Her yerde ve her zamanda kıymetliyimdir.

6. Parfüm. Çünkü kokum kıymetlidir. (Terre D’Hermes)

7. Cüzdan. Açıklamaya gerek bile yok, kıymetli.

8. Diş fırçası seti. Çünkü dişlerim kıymetlidir.

9. Taşınabilir portatif pil. Arabadayken süper kıymetlidir.

10. İlaç paketi. Soğuklarda… vücudum oldukça kıymetlidir.

Kaynak: friedeggkingdom
Çeviri: rvzgrl

Aldığım Kpop Albümlerinin Gümrüğe Takılması ve PTT Gümrük İşlemlerim Mayıs 2016


Merhaba.

Bu yazımda, Kpop albümü alımında ya da uluslararası herhangi bir alışverişinizde yaşayabileceğiniz gümrük sorununa değinmek istiyorum. Öncelikle anılarım hala daha çok canlı bu yüzden düşündükçe sinirleniyorum, sinirlendikçe de bu yazıma yansıyor. Kendimi engellemeye çalışsam da bolca sitem okursanız, yadırgamayın beni. Çünkü bu tüm sitemlere hak eden bir olay.

Öncelikle alışverişlerinizde dikkat etmeniz gereken 2 şeyi söyleyip başıma gelen olayı anlatacağım.

1-
 Her ne alıyorsanız alın, aldığınız ürünün mutlaka takip kodu olmasını tercih edin.

2- 75 Euro (Doların o anki miktarı her neyse onu da hesap ederek) üstünü geçmemeye çalışın.
Zamanında her yerde 100 doları geçmesin yeter diye bilsek de bu bilgi güncellenmiş, şimdiki gümrük sınırı 75 Euro.

~

ptt

Gelelim benim başıma gelene. Ktown4u sitesinden BANGTAN’ın son albümü yani HYYH pt.3’nin 2 versiyonunu da iki arkadaş (Hayal ile) birlikte aldık ve ikimizin de ikişer albümü, yani 2+2 toplamda 4 albümün hepsi benim adresime gelmek üzere Kore’den kargolandı. Kargonun kilosu da yaklaşık 3 kilo dolaylarında.

Albümlerimiz 3-4 günde Türkiye girdi, girdi girmesine ama bir türlü gümrükten çıkamadı. Nedenini bilmediğim bir şekilde dün PTT takip kodumda “Gümrükte tutuluyor, Müracaat etmeniz gerekmektedir” yazısı gördüm.

Normalde bu gibi durumlarda PTT tarafından evinize de bildiri yazısı gönderiliyormuş ve kargonuzun gümrükte olduğu belirtiliyormuş ama o bildiri evinize kaç günde gelir? Acaba gelir mi? Gelse de ben gidene kadar kargom yurtdışana geri yollanır mı? gibisine sorular kafamda dolaşmıyor değil. Hiçbir şekilde PTT’ye güvenmiyorum çünkü. Bu yüzden sizler de alışverişlerinizde takip koduna önem verip her gün kargonuzu takip edin ve gümrük uyarısı gördüğünüz an, çıktısını alıp (Takip kodunuz okunacak şekilde) gümrüğe doğru yol alın.

~

Gümrüğe gitmek, eğer benim gibi Anadolu yakasında yaşıyorsanız ve gümrükle evinizin arasında 55km var demekse hayat sizler için de epey zor olacaktır şimdiden söyleyeyim.

Eğer ki Anadolu yakasından toplu taşıma araçları ile gidecekseniz: Marmaray’a binip Yeni Kapı durağında inmelisiniz. Hiç dışarı çıkmadan direk içeriden Kirazlı metrosuna aktarma yapmalı ve en son durak Kirazlı’da inip tekrar Başakşehir metrosuna binip İkitelli Sanayi durağında inerek yürüme mesafesi ile Aykosan Sanayi Sitesi içine girip PTT’nin nerede olduğunu sorabilirsiniz.

Avrupa yakasının iç kısım ulaşımını bilmiyorum ama otobüsle çile çekmektense sizler de bu güzergahı rahatlıkla kullanabilirsiniz.

~

Devam ediyorum yaşadığım olaya. Bu sabah gümrüğe babamla gittim ve neyse ki hiç sıra yoktu. PTT takip kodumu danışmaya verdim ve içeri girip bekledik. Kargoların bulunduğu odadan sizlere 2-3 dakika içinde sesleniyorlar ve giriyorsunuz. Bir yandan kargonuzda ne olduğunu soruyorlar, bir yandan da kutunuzu açıyorlar.

İçinde ne olduğu sorulunca ben direk 4 tane albüm var dedim. Adam albüm deyince dandik CD kabı gibi bir şey bekledi sanırım anlamadı evirip çevirdi ve yanındakine “Kitap varmış ne yapalım dedi”. Bir dakika! Ne demek ne yapalım? Ne yapabilirsin ki Allah aşkına ne yapabilirsin? Mizahlı çalışan seni!

Ardından ben de kitap değil photobooklu albüm onlar deyince haa! diye bir aydınlanma yaşadı adam. Sonrasında ne kadara aldığımı sordu ve 80 dolar dedim. Bir kağıda bir şeyler damgaladı ve bunu vezneye öde gel dedi. Vezneye çok para ödeyeceğimi sanırken 60 kuruş ödeyip geldim. Ekstra para ödemediğime mi sevinsem, 60 kuruş için bunca yolu çektiğime mi üzülsem gibi bir karmaşada içimden küfrederken, “Neden takıldı bunlar gümrüğe diye” sordum. Cevabı ise “Bunlar fiyatlar yüzünden takılıyor ya~” oldu. Nasıl yani deyince “75 Euro ve üstüne para kesiliyor. Bugünün doları ile de yaklaşık 83-85 dolar yapıyor. Sizinki de 85 üstü olsaydı para alacaktım” dedi.

IMG_2688

Öncelikle, burası çok önemli. Buradaki mallığı ben size anlatayım, siz de bana açıklayın zira hala çok sinirliyim.

1- Madem fiyatı yüzünden takılıyor, o zaman evime yolla ve üstüne de şu kadar vergi alınacak diye para miktarı koy. Albümler ülkeye girmesi yasaklı bir ürün değil. Telefon parçaları olur, bıçaklı mutfak aletleri olur, reçetesiz ilaç olur okey o zaman beni ayağına kadar çağır ama altı üstü bir albüm için benim onca saatlik yola çağrılmam neden. Çünkü daha öncesinde de bir kargom da saçma salak bir şekilde gümrüğe takılmıştı ama para miktarı ile birlikte eve yollanıp kapıda 73 TL ödememle teslim almam sağlanmıştı. Ki o ekstra para ödediğim kargo da 45 dolarlık bir alışverişti. Yani kafalar yanıyor arkadaşların.

2- İkinci ve en sinir bozucu olay ise, kargo kutumun üstünde ürünün 78.88 dolar tuttuğu yazıyor. Yani iyice incelemeden, okumadan, işini adam gibi yapmadan, kazandığı paranın hakkını vermeden, insanları ziyan etmekten çekinmeden kutumun üstündeki kocaman “78.88 dolardır” ibaresini okumayan bir ya da bir kaç iş bilmez şerefsizin yüzünden çektiğim stresin de, yorgunluğun da haddi hesabı yok. (Yukarıdaki fotoğraftaki siyah kutulu yer USD miktarının yazıldığı yer ve 78.88 yazıyor)

Özetle bu şekilde. Şahsen bu gümrük olayının hala daha çok keyfi bir durum olduğunu düşünüyorum. Aynı para değerinde aldığınız ürünler hiçbir zaman gümrüğe takılmazken bir gün bir bakıyorsunuz başka bir kargonuz şak diye takılmış. Ayrıca 75 Euro üstüne para alındığı söylenirken 45 dolarlık kargoma da para kesiliyor. İlginç ilginç şeyler dönüyor, anlamak istesem de anlayamıyorum açıkçası.

Umarım sizler de alacağınız ürünlerin 75 Euro’yu geçmemesini sağlarsınız ve  bu tarz bir sorun yaşamazsınız.

Hoş kalın.

O ŞARKI

160512 BANGTAN Mokdong İmza Günü JHope Fan Anlatımı


CiQ_X6MU4AE9aYf
12 Mayıs 2016
Mokdong İmza Günü

Fan:
Şu an nasıl hissettiğini bir emoji ile tanımla.
JHope: >~<
Fan: Neden bu?
JHope: Çünkü yorgunum ama mutluyum da.

Fan: Bize bir çift ismi ver?

JHope: Yulhope.
Fan: Neden?
JHope: Ben senim Hope’un olurum, sen de benim olursun.
Çeviri: rvzgrl

Oh My Girl JinE – Oh My Girl Albümü Thanks To Teşekkür Mesajı 2015


6260130_orig

Hala gerçek gibi hissettirmese de, harika insanlar sayesinde ilk albümümüz tamamlandı. Her şeyden önce albümümüz için çok sıkı çalışan tüm insanlara çok teşekkür ederim.

Sizleri düşünürken gözlerim yaşlarla dolan aileme. Baba, anne~ Mutlu ve üzgün olduğum anlarda hep ikinizi düşünüyorum, sizi seviyorum.

Yeterince ilgilenemediğim için çok üzgün hissettiğim küçük kardeşime. Anne babamızı üzme ve derslerine çok sıkı bir şekilde çalış.

Çok sık iletişim halinde olamasak da bunu anlayışla karşılayan arkadaşlarıma. Teşekkür ederim ve sizleri seviyorum.

Başından beri birlikte olduğumuz ve gelecekte de hep birlikte olacağımız üyelerime. Sizleri sevdiğimi ve değer verdiğimi biliyorsunuz değil mi?

Artık başlıyoruz!! Her şey için minnettar olup en iyisi için sıkı çalışalım!!

Kaynak: omg-trans
Çeviri: rvzgrl
*Yardımları için Bukraad’a teşekkür ederim*

Bangtan JHope – The Most Beautiful Moment In Life (HYYH pt.3) Young Forever Albümü Thanks To Teşekkür Mesajı 2016


tumblr_o6tt4pulCz1tjmkmoo1_500

Sevdiğim insanlar ses verin~~~ Hepinize teşekkür ederim.

Sevgili ailem, Bang Shi Hyuk PD-nim, başkan yardımcılarımız Choi Yu Jung, Yoon Seok Jun ve Jae Eun, sizlere de daima teşekkür ederim.

Big Hit aile üyelerimiz, benim ve BTS’in etrafında koşturup duran ve çok sıkı çalışan Seong Hyeonie hyung, Song Deuk öğretmen, Hyun Ju noona, Ju Yeongie hyung.

Woo Jung noona, Hui Sun hyungnim, Su Rin noona, Hyun Ji noona, Na Ri noona, Ha Yan noona, Seul Lee noona, Na Yeob noona, Seol Hee noona, Yu Ri-nim, Hye Ri-nim, Bun Hong-nim, Son Jung noona, Mi Jung noona, Yeon Hee noona, Seung Woo-nim, Hyeok Gi hyungnim, Jae Hoonie hyungnim, Eun Jung noona, Eun Sang-nim, Acc, Pony Canyon’ın personelleri ve başkan yardımcısı Lee Hyuk.

Daima hayatımızı müziğe çeviren Pdogg hyung ve Slow Rabbit hyungnim.

Bizlere herkesten daha çok göz kulak olan Ho Beomie hyung, Se Jinie hyung, Jung Ilie hyung, Deok Hwanie hyung, Yoon Jae hyung ve Min Hyukie hyunglarımız.

Makyajımızı yapanlar, şef Nae Ju, Se Kyeongie hyung, Jin Yeongie hyung, Song Hee noona, şef Enok, Do Yeonie, şef Da Reum ve Hyeon Ah noona.
Giymemiz için bizlere güzel kıyafetler veren ve bizlerle ilgilenen Ha Jung noona, Hye Su noona, Chae Won noona, Seo Yeon noona, Yeon Hwa-nim, en iyi mühendisimiz Chang Wonie hyung, Bo Seongie hyung, diğer çalışan arkadaşlarımız ve şirket dışındaki diğer çalışanlar. Sizlere daima minnettar olacağım.

Son olarak, JHope’a sevgisini veren ARMY’lerimiz ses verin~~~
Ve üyelerimiz, Rapmon, Jin hyung, Suga hyung, Jiminie, V, Jungkookie Hope deyin~~~ (Hope) Mutlu olalım!!!

Gençliği en çok sevenlerin, onun tadını daha uzun süre çıkaracağı söylenir.
Gençliğimdeki bu anları sevmemi sağladığınız için teşekkür ederim.
Sonsuza kadar!!!!!!!!!! Genç!!!!!!!!!!

Kaynak: Kimmyyang
Çeviri: rvzgrl 
*Yardımları için Hayal Ege’ye teşekkür ederim*